Appuntare (1)

Appuntare (1)

1) Almeno 3 immagini

This slideshow requires JavaScript.

2) Descrivere l’azione come se si stesse narrando uno storyboard (500 parole max)

When we are studying for a test we need to consultate and take some notes in studybooks. However the book ends up so scratched that can’t be used by anybody else.

3) indicare tre aggettivi che caratterizzano l’azione

Completate, reuse, durability

4) Individuare le seguenti caratteristiche.

L’azione

a) Coinvolge 1, 2 o più persone? (dettagliare 200 battute)

It involves a person.

b) Richiede un oggetto per compierla? Quale? Come si usa?

Yes, it needs writing devices.

c) Si svolge in pubblico o in privato?

Private.

d) Quanto tempo richiede?

Indeterminated time.

e) È una azione site specifica? In quale contesto si svolge?

To study for an exam. It might happen anywhere, at all the places.

f) Richiede una competenza specifica? Quale?

No.

g) È un’azione legale o illegale?

Legal.

h) Come la lettura o il supporto (libro/rivista…) entrano in relazione  con l’azione? La coadiuvano,  la influenzano, la condizionano, la limitano,  la ostacolano… etc. ? (dettagliare 200 battute)

The reading interacts with the action because it helps reminding and resuming what we are studying to the exam.

i) Quali sono gli aspetti positivi di questa azione? E quelli negativi?

Negative: it can only be used once, by one person / Positive: it complements ideas.

j) Come questa azione potrebbe essere migliorata, resa più facile, più piacevole, più efficace?

Creating a support that is able to be atached to a book in a pratical way or any other similar thing that allows to take notes.

k) E’ una azione finalizzata ad un risultato? Quale?

To compleat ideas.

l) E’ una azione che implica un coinvolgimento emotivo?

No.

m) L’azione modifica il supporto? In modo reversibile o irreversibile?

Yes, it can damage the book in a irreversable way.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s